dinsdag 22 juli 2008

wasmachine

Vandaag met wasmachines aan het sjouwen geweest. Mijn oude, waarvan ik geen idee heb hoe oud hij was, moest vervangen worden. Zaterdag al een mooie nieuwe gehaald, maar die stond al die tijd nog in de auto. Vandaag was het dus zover, eerst een deurpost gesloopt om 2 cm meer ruimte te maken, en toen de oude machine over de moter heen getild, tjonge wat was dat ding zwaar, geen wonder, want aangekomen in het dagverblijf bleek er nog was en water in te zitten. Toen dat er uit was ging het een stuk makkelijker. Een aardige buurman met een zeiljacht kwam enthousiast helpen om hem met de bakstag naar boven te krijgen. Rinze en ik hadden er wat op gepuzzeld en het ging hartstikke mooi. Met de oude hadden we dus geoefend, die mocht tenslotte wel uit de strop vallen, en met de nieuwe ging het van een leien dakje, die staat nu mooi te draaien met 7 kg was erin, de was gaat dus in de toekomst de helft sneller.
Ook hebben we nog een lange en brede loopplank uit de Zuiderhaven gehaald, lopend met z'n tweeën over straat. Morgen gaat het gebeuren Rob's grootste wens gaat in vervulling, hij wil nog een keer aan boord komen en naar Schiermonnikoog varen.
Vier lieve vrienden gaan mee, en de komende dagen zal ik er verslag van doen, Spannend is het wel om uit te vinden of Rob zich kan redden aan boord.

4 opmerkingen:

Erica zei

Harriet en Rob,

ik wens jullie een mooie zeiltocht!!

Groeten,

Erica Meijer

Unknown zei

Lieve Harriet,

Ik hoorde van Kim inderdaad dat je er niet bent dit weekend (mopper mopper ;)) Nee hoor, het mopperen was gauw over. Ik wens je ontzettend veel plezier en ik hoop dat je van een mooie tijd met Rob aan boord kunt genieten. Het is toch ook wel heel speciaal.
Heel veel liefs en een dikke knuffel..Marjon

marieke zei

Lieve Harriet en Rob,

Ik wens jullie een onvergetelijke tocht.

Marieke

Baukje Groenendijk zei

Lieve Harriët,

Ik wens jullie een dierbare herinnering aan deze tocht.
Ik hoop je te zien tijdens de Horizontoer zodat ik je een luisterend oor kan bieden als je daar behoefte aan hebt.

Veel liefs Baukje