donderdag 17 juli 2008

verhoging

Gisteren wilden we droogvallen, nu had ik net een paar weken geleden een mooie zandplaat gevonden die niet al te ver van de sluis was. Dus om 8 uur smorgens had ik samen met de buurman ons hele rijtje van 8 schepen blij gemaakt door er tussenuit te willen, en zowaar om 20 over 8 was ik al uit de haven en kon de boel omhoog om over de banken te zeilen. Heerlijk gezeild en ik was nog blijer toen de Brandaris later een golfhoogte van 1.90 meter gaf in de Stortemelk, daar moesten de achterblijvers van Vlieland doorheen, terwijl wij een mooie rustige tocht over de zandbanken hadden.
Precies volgens planning kwamen we bij de zandbank waar we wilden droogvallen, en toen hield de planning op, moeder natuur besloot anders, het hele Wad bleef nat. Wij waren dus mooi op de plaat geschoven, maar door een extra getijdeverhoging van 35 centimeter bleef de plaat onder water. Maar de groep nam het sportief op en wandelde en speelde in kniehoog water. S'avonds hebben we overnacht bij de sluis en kwam een vriendin mij ophalen om bij Rob op bezoek te kunnen. Een fijne avond gehad, zo eentje die heel lang in mijn herinnering zal blijven.

Geen opmerkingen: