donderdag 3 januari 2008

tegenvaller

DONDERDAG 3 JANUARI 2008
10.30

Voordat het in timmeren kan beginnen, wilde ik nog even het schip droogzetten in een dok, zodat de overtollige afsluiters afgelast konden worden.
Leuk plan en het begon allemaal goed, Kim (mijn dochter) was er al om 9.45 uur om te helpen het schip naar het dok te varen en naar binnen manoeuvreren.
Om half 10 lagen we er al voor, maar het dok lag nog niet in het water.
Koos de dokmeester was bezig de bokken waar het schip op komt te staan vast te lassen, 2 weken geleden was hij komen kijken en had hij de maten opgeschreven.
Na voorzichtig te hebben vastgemaakt werd het water weggepompt en Kim vertrok vrolijk naar de stad voor een afspraak.
Langzaam komen de bokken boven water en tot onze schrik staan ze niet op de juiste plaats, als we binnen gaan kijken is het al te laat, 5 spanten hebben losgelaten aan de zijkant en het vlak staat bol.
Om erger te voorkomen zo snel mogelijk het dok weer uit. nog geen 10 minuten later staat Willem onze eigen ijzerman aan boord en ook Willemien en Siebe, dan pas zien we ook hoe erg het is, gelukkig is er maar 1 klein gaatje ingesprongen.
Na overleg met de verzekering en de dokmeester word alles voorbereid om weer te dokken.
Om een uurtje of 4 liggen we weer op onze plaats maar nu wil het water niet uit het dok, Als we eindelijk droogliggen, controleerd Koos het schip en zet er nog wat bokken bij terwijl ik hem bijlicht met de zaklamp.
Om 7 uur zijn we eindelijk klaar en ben ik zo moe dat ik alleen nog maar een blik erwtensoep kan opwarmen.

Geen opmerkingen: