zondag 27 januari 2008

ervaring

Eindelijk heb ik nu ook Internet in Makkum, en wel met mijn eigen connectcard, Teije was zo lief om een extra gleufje in mijn oude PC te zetten zodat ik mijn oude en redelijk zware laptop niet meer mee hoef te nemen, en hij dit weekend kon logeren bij Teije voor een grote schoonmaak en update. Vanavond haal ik hem weer op, nu alleen niet vergeten mijn connectcard mee te nemen, dus als jullie de hele week niets horen, dan ligt tie nog in Makkum.
Ik ga vanavond al terug om de derde laag lak aan te brengen op de verbindingsdelen die tussen de wanden komen, die blijven gedeeltelijk in het zicht, door ze nu al te lakken, terwijl ze nog niet geplaats zijn, hoef ik de boel straks niet af te plakken en op trapjes te staan en zo.
Je doet heel wat ervaring op in een heel leven vol verbouwingen. Los van alle verbouwingen bij mijn ouders thuis is en dat waren er heel wat, is dit mijn vierde grote verbouwing. Verder wordt er natuurlijk elke winter aan boord flink geklust, er is altijd wel iets stuk of er moet iets verbeterd worden, ik kan me de afgelopen 20 jaar dan ook geen winter herinneren dat er niets gedaan werd, de lijst is eindeloos en daar zal ik jullie dan ook niet mee vermoeien.
Maar goed ik probeer zo veel mogelijk voor de timmerlui uit te denken om me zelf extra werk te besparen, de patrijspoorten ben ik nu aan het kaal halen, zodat dat niet hoeft als het koofje er al om heen zit, nu heb ik meer armslag. Nu moet ik nog bedenken welke kleur ze krijgen, of dat ik ze kaal houd, ze zijn van aluminium en dat staat ook mooi.

1 opmerking:

geen zei

Hallo Harriet
Wat een geweldig leuk Blog is het nu geworden, had het een paar weken niet bekeken maar werkelijk, het onstaan van de Wilhelmina in haar nieuwe kleding is geweldig om te lezen !

Wat moeten jullie trots zijn, we blijven je volgen !!!