vrijdag 28 december 2007

VRIJDAG 28 DECEMBER
19.00

Nou daar ben ik weer, de feeststagen tot nu toe overleeft. En vandaag van de restanten een heerlijke wokschotel gemaakt, heerlijk om een paar dagen niets te doen, ben er zelfs aan toe gekomen om de keuken in de roef schoon te maken.
Eigenlijk wilde ik beneden allerlei dingen doen in de kerstvakantie, en heb nu dus last van wat schuldgevoel over het niet afmaken van het dek en den schilderen. Als enige excuus heb ik dat de boel dan eerst warmgestookt moet worden omdat het ijzer te koud en te nat is om te schilderen.
De kou was de afgelopen dagen wel handig omdat het beneden ( dagverblijf en keuken) kouder was dan in de koelkast, zodat ik alle kerstinkopen er mooi koel kon bewaren.
Maar met schilderen is dat dus een groot nadeel. Misschien is het beter om gewoon toe te geven en er pas op 3 januari mee te beginnen, dan is het ook een stuk gezelliger omdat Willemien en Siebe naar de werf komen om het grondhout voor de wanden aan te brengen.
Met z'n drieën en de radio werkt dat denk ik ook veel sneller dan met de tegenzin die ik nu voel om in m'n eentje in de koelkast te gaan werken.
Terwijl ik dit schrijf begint de vloer van de roef te trillen, omdat de wasmachine die in de machinekamer staat aan het centrifugeren is, de allereerste keer dat dat gebeurde dacht ik dat er een helikopter boven het schip hing. Nu vindt ik het nog steeds grappig hoe de visite verbaast rondkijkt als dat gebeurd, als ze aardig zijn dan leg ik het uit en zo niet dan laat ik ze lekker in het ongewisse en zeg niets.

Geen opmerkingen: