dinsdag 15 januari 2008

het begin is er

dinsdag 15 januari 208
17.30

Gisteren is het eerste hout naar binnen gesleept, zodat de werkvloer gelegd kan worden.
Terwijl Willemien en Siebe na een week vertraging eindelijk aan het werk konden, ben ik aan het opruimen geslagen, het gereedschap weer naar de berging gebracht zodat het niet verward word met dat van de timmerlui.
Na de sloop was er toch noch aardig wat hout blijven liggen, maar Willemien wil het niet gebruiken dus ligt het nu op dek en moet ik verzinnen waar ik er mee heen moet, waarschijnlijk naar de zolder in Makkum dan heb ik alvast wat grondhout voor de volgende verbouwing.
Helaas verzwikte Siebe zijn voet tijdens het inkopen, hij kwam lijkbleek en misselijk aan boord en toch maar even naar de huisarts gegaan, gelukkig was het niet ernstig maar hij moet wel een paar dagen rust houden. Willemien heeft hem naar huis gebracht en gelijk een vervanger geregeld.
Vandaag eerst maar eens de administratie uitgezocht, ik heb onderhand vierkante oogjes van het turen naar de bonnetjes en de computer, maar het is wel af en kan morgen naar de boekhouder worden gebracht, nu alleen nog de privé aangifte van het afgelopen jaar uitzoeken en dan ben ik er weer tot april van af.

Geen opmerkingen: