woensdag 23 januari 2008

High tech


Gisteren tot laat aan het werk geweest om de verfklus beneden zover klaar te maken, zodat ik niet meer in de weg loop bij de timmerlui.
Gevolg; spierpijn in mijn schouders door het boven mijn macht werken en in mijn benen door de hele dag op een wankel trapje te staan.
Vandaag maar een vrije dag genomen en eindelijk digitenne gehaald en geïnstalleerd, met de schotel had ik meer niet dan wel beeld, komend voorjaar komt er nog een kastje bij, dan kan er ook gekeken worden in het dagverblijf, dit alles wegens de voetbalgekte en brave huisvaders die anders niet willen varen volgens het boekingsburo. De High tech wordt steeds meer aan boord de Ipot en MP3 aansluiting is er ook voor het eerst dit jaar. De DVD/CD was er al, maar de autoradio gaat exit, hij doet het niet meer en ik heb niet het idee dat hij gebruikt word.
Op het wensen lijstje voor de komende jaren staat nu nog een flatscreen of beamer, en een extra monitor waar de navigatiekaarten met GPS te zien is, dan kun je in het dagverblijf zien waar we naartoe zeilen en waneer we overstag gaan. en een Internet verbinding op het hele schip komt er ook vast nog wel. Al deze dingen zijn denk ik in deze tijd onmisbaar, maar als ik nu zeg hoe het vroeger ging, dan voel ik me zo vreselijk oud, maar echt ik heb nog gewerkt met radio scheveningen, en dat de vuurtorenwachter dringende telefoontjes voor je deed. Thuis liet ik een complete lijst met telefoonnummers achter van alle havens en bruggen die in de buurt van onze vaarroute lagen. De gasten hadden destijds 1 pomptoiletje en de schipper en maat een putsemmertje, zelfs een stopcontact met gewone stroom was nergens op het schip, nu heeft elke hut een stopcontact, maar gelukkig die doen het alleen in de havens als we de walstroom hebben aangesloten, anders wordt het te veel luxe en dan kan je net zo goed thuisblijven.

Geen opmerkingen: