vrijdag 18 januari 2008

Meinte

Vandaag kreeg ik een prachtig boek toegestuurd met de mooie titel "Breeding origins of wader population utulizing the Dutch Wadden Sea". Het boek is geschreven door mijn oude buurman en vriend Meinte Engelmoer, hij heeft er 20 jaar onderzoek opzitten en heeft nu zijn doctoraal gehaald, in het kort gezegd is het een uitgebreid verslag over de migratie van waddenvogels
Ik kan zeggen dat ik bijna bij de geboorte ben geweest van dit boek, Meinte is 1 van de mensen geweest die Kim en mijn liefde voor het Wad hebben gevoed.
Zo mochten wij ooit eens mee om vogels te tellen en te ringen op Schier, we hebben alletwee genoten van het sjouwen in de kwelders ( met camouflage tent), soep uit een thermoskan en erg aardige mensen. Toen had ik nog niet kunnen bevroeden dat ik zo nauw met het Wad verbonden zou blijven en dat zelfs Kim een studie in die richting doet.
Voor een leek, dus ook voor mij is het boek onleesbaar, maar het brengt wel mijn oerliefde voor dit prachtige gebied weer boven. Af en toe ben ik dat kwijt, te veel dagelijkse beslommeringen, waardoor dat waar het eigenlijk om draait naar de achtergrond raakt.
Dank je wel Meinte voor dit prachtige kado.

Geen opmerkingen: