zondag 10 januari 2010

sneeuw


De meteorologen, noemen het al de winter van de sneeuw. En sneeuwen doet het, ik doe af en toe manmoedig een poging om het dek schoon te houden, maar dat is eigenlijk onbegonnen werk. De sneeuwschuiver die ik voor de kerst had gekocht is al doormidden gebroken. Aan een nieuwe is niet meer te komen, dus schep ik nu met een halve schep. Keuken zout heb ik nog wel kunnen bemachtigen, maar het blijft uitkijken aan boord. De groep van dit weekend, bleek een voetbalgroep te zijn, die zich redelijk netjes gedroegen, ik vreesde het ergste, maar behalve dat ze de keuken op de kop hebben gezet, viel het wel mee. Wel waren de heren zo vriendelijk om de eindschoonmaak af te rekenen, ondanks dat daar niets over in het contract stond (tussenagent). Dat maakt in ieder geval de schoonmaak een iets blijer gebeuren.
Verder zijn de “Spes Mea” en ik er in geslaagd om het ijs tot de brug open te houden door 1 keer per dag er wat schroefwater er op te zetten. Op deze manier hopen wij na de Noorderslag de haven uit te komen. De Spes heeft geluk, zijn mast is er af en hij kan dan gelijk het Starkenborg kanaal op. Maar ik zal toch echt de zelfde route over Delfzijl weer terug moeten. Tenzij het douchewater gaat regenen volgende week, dan kan ik gewoon binnendoor naar Leeuwarden.
Voor nu betekent dat ik weer dagelijks de weerberichten volg en schietgebedjes doe.

Geen opmerkingen: