vrijdag 15 januari 2010

noorderslag

Alweer een Noorderslag festival, ben onderhand vergeten de hoeveelste keer ik daar al bed & breakfast doe. Zeker al 10 tot 12 jaar. Ik hou keurig een plattegrondje van het schip bij, om te kunnen zien wie wanneer waar slaapt, hang briefjes met namen op de deuren, en de scheepsregels zijn uitgeprint en hangen in het dagverblijf. Er is zelfs een minibar, met een geldbusje er naast.
De eerste keer dat ik meedeed, dacht ik dat het een puinhoop zou worden met al die muzikanten en liefhebbers. Maar in de praktijk zijn het allemaal rustige mensen die meestal door / voor hun werk hier zijn en hun werk serieus nemen. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze na een nacht doorhalen (de laatsten kwamen vanmorgen om 6.15 thuis) ze gewoon geen energie over hebben om aan boord te keten.
Om 12 uur ruim ik dan maar het ontbijt af en laat alleen de koffie en thee staan met wat ontbijtkoek voor de uitslapers.
Het is gezellig druk in de haven, op de valreep kwamen er nog zo’n 5 schepen bij, allemaal zonder mast om door het Starkenborg kanaal te kunnen varen. Denk dat ik dat volgend jaar ook maar ga doen, dan heb ik 2 vliegen in 1 klap, de kortste route naar Groningen en mijn masten op de wal voor groot onderhoud.

Geen opmerkingen: