zondag 1 juni 2008

thuisfront

De afgelopen dagen ben ik veel bezig geweest met het thuisfront, en ten aanzien van dit blog heb er over nagedacht wat ik wel en niet daarover kwijt wil.
Dit blog is begonnen met de intentie iets te vertellen over het leven en werken op een zeilschip, en ik wilde het vooral vrolijk houden, en met wat humor naar voor mij alledaagse dingen kijken.
Helaas heb ik ook een privé leven met ups en downs, dit heeft natuurlijk invloed op mijn werk en leven.
Daarom besloten dit keer toch iets te vertellen over thuis, maar verder wil ik dit blog graag van en over de Wilhelmina laten gaan en dat zo houden.

Zoals een aantal van jullie wel weten, is mijn levenspartner Rob vorig jaar ziek geworden en kreeg te horen dat hij maximaal 4 jaar te leven had. Deze week kregen we te horen dat het nog maximaal een jaar is. Pas donderdag kon ik even naar huis om hem te troosten, zijn wereld was aardig ingestort.
Dit weekend ben ik vrij en ben zoveel mogelijk aan het regelen geslagen, van noodknoppen in huis tot mensen die mij regelmatig gaan vervangen, zodat ik vaker bij hem kan zijn.
1 vervanger is al gelukt, een oud collega uit Zoutkamp, en naar een ander ben ik nog op zoek.
De komende 2 tot 3 maanden wil ik maximaal een week varen en eind augustus besluit ik pas of het in september zo door kan gaan of dat ik voor die hele maand een vervanger nodig heb.
De eerste avond dat ik thuis was en er wel een groep aan boord was, kreeg ik om 20.30 uur al een telefoontje van de overburen in de haven, of het misschien wat rustiger kon aan boord. Eep lag te slapen in het vooronder en had niets gemerkt, maar maakte na mijn telefoontje er gelijk werk van, snachts ben ik toch maar weer aan boord gaan slapen, dat was toch wat beter voor mijn gemoedsrust. alles was rustig en onder controle.
Wel heb ik mij voorgenomen nieuwe groepen iets beter te vertellen over het schip en alle moeite en geld wat er ingestoken is.
Deze groep had die link niet gelegt en zag het als een huurboot en niet als privé bezit waar je respectvol mee om moet gaan, mijn fout en ik heb er van geleerd.

2 opmerkingen:

Erica zei

Harriet,

ik wens jou en Rob veel sterkte!

Groeten,

Erica

Myra zei

Ha Harriet,

Erica wees me op dit slechte bericht. Voordat mijn internet er door verhuizing voor onbepaalde tijd uit ligt, wilde ook ik jou en Rob heel veel sterkte wensen! Ik denk aan jullie.

Liefs,
Myra