dinsdag 27 mei 2008

Den Helder

Van een geheel verzorgd weekend met lekkere restaurants, naar het schooldiner van Duitse klassen. Maandag was er gebakken ei op brood met wat groene sla, gelukkig lusten de scholieren geen sla en kon ik bijna een heel bakje alleen opeten, na de maaltijd maar een patatje gehaald bij de patatboer in Staveren.
Vandaag naar Den Helder gezeild, daar was ik al 2 jaar niet meer geweest, eerst maar even de almanak nagekeken, over hoe het ook al weer zat met al die marifoon kanalen, eerst moet je je melden bij de kustwacht, anders word je misschien aangezien voor een terrorist, daarna schakel je over naar de havendienst, dan komt de Moormanbrug op het volgende kanaal, dan hebben we nog de sluis op weer een andere en vervolgens schakelen we terug naar de havendienst voor de laatste brug, waarvoor we net 3 minuten te laat aankwamen en dus een uur moesten wachten om het marinepersoneel voorrang te geven dat naar huis wil.
Ondertussen veroorzaakten een paar meiden aan boord veel onrust op de brug en kruising door in bikini van het schip af te springen en lekker te gaan zwemmen.
Nu liggen we tegenover het marinemuseum, een erg interesant open lucht museum, met lichtschip en duikboot. Helaas zijn alleen de schippers, maten en leraren geïnteresseerd en gaan de jongelui liever zo snel mogelijk de stad in voor drank en sigaretten, want dat hebben ze thuis waarschijnlijk niet. (of ben ik nu cynisch?)

1 opmerking:

Unknown zei

En met die moordende snelheid waarmee jij dan ook naar Den Helder zeilt ben je extra verdacht denk ik....terrorist! :)
Verder alles goed? Ik heb het schoonmaken zelfs gemist :0 Hoewel het verblijft met vriend in Den Haag wel een hoop goedmaakte, aankomende vrijdag kom ik je bootje weer schoonmaken en je ff knuffelen!

Liefs,

Marjon