vrijdag 6 juni 2008

druk, druk

Het was vandaag zo druk dat ik niet eens weet wat ik allemaal moet vertellen.
Maandag had ik geïnformeerd bij de leraren hoelaat we terug moesten zijn, helaas was ik het antwoord vergeten en dacht ik dat we om 2 uur terug moesten zijn.
Pas in de sluis bij Cornwerd kwam ik er achter dat het om 1 uur moest zijn. Voor en bij de sluis was geen wind, dus ik dacht er gemakkelijk af te komen door op de motor naar Harlingen te gaan, maar buiten stond dus net te veel wind om niet te zeilen en te weinig om snel te zijn. Ja wat doe je dan, motorzeilen dus en zo kwamen we maar 5 minuten te laat aan, dacht ik. Alleen was het door de visserijdagen een rommeltje in de haven en moest ik een half uur wachten voor ik naar mijn plekje kon. Nu lig ik gezellig naast Theo van de Noordvaarder, alleen heb ik geen tijd om te buurten wegens de wisseldag perikelen. Dit keer aangevuld met 2 sollicitanten, omdat Eep graag wat anders wil gaan doen, een ziekenhuisbezoek en een bezoek op de Morgana omdat Kim en vele andere bekenden daar dit weekend op meezeilen.
Nu nog even babbelen met de groep,dit zijn fijne oude bekenden waarvan een aantal al 16 jaar meevaart. Je word dan wel moe van zo'n dag, maar het gekke is dat het ook energie geeft om zo van hot naar her te hollen, en morgen kan het weer rustig aan omdat er weinig en variabele wind voorspeld is.

Geen opmerkingen: