vrijdag 23 mei 2008

autokaart

De afgelopen dagen een kou op mijn nek gehad, letterlijk, gevolg; mijn hoofd niet goed draaien en 2 dagen knallende hoofdpijn. Net op tijd ben ik weer beter, de nieuwe gasten zijn aangekomen en zelfs hun wilde plannen bezorgen mij nu geen hoofdpijn meer.
Zonder overleg met deze schipper, hadden ze de vaarroute al vastgelegd op een kopietje van een stratenkaart van Nederland, een enkele keer hoor je dat van een collega of staat het in een KNMR verslag, maar nu overkwam het mij. En kaart van het Wad zonder zandbanken en vaargeulen en met een potlood 3 lijnen ingetekend, Harlingen, Texel en Texel, Vlieland en weer terug naar Harlingen.
Het heeft even geduurd tot het tot de groepsleider doordrong dat het zo niet werkt, zijn enige zorg was dat ze naar Texel wilden, hij ( der chef) heeft daar een huisje, en wat heb je aan zo'n huisje als je niet een beetje pochen kunt over dat huisje en je plaatselijke bekentheid met het gebied. Vol daadkracht, hadden ze al een auto in Den Helder neergezet, omdat zaterdag 1 van de heren naar huis moet.
Uiteindelijk ze 3 mogelijkheden gegeven;
  1. ze halen die auto weer op voor we weggaan.
  2. ze betalen de extra motoruren omdat we tegen de wind in naar Vlieland gaan en dat niet geheel op zeil kunnen doen.
  3. Na Texel gaan we richting IJsselmeer en kruisen we rustig naar Workum.
Tot mijn verbazing besloten ze zonder slag of stoot voor de optie Workum en waren zelfs heel blij met die mogelijkheid, en dat terwijl ik dacht dat de eilanden heilig waren voor groepen.
Nu heb ik dit terug lees heb ik zelf denk ik 2 mogelijkheden;
  1. ik laat me omscholen tot Polderpsygoloog, (ik had die chef toch erg snel door.)
  2. Ik ga vaker groepen overhalen eens wat anders te doen dan de eilanden bezoeken.

2 opmerkingen:

Jac. zei

Ok, maak ze maar warm voor Texel. iedereen naar Texel, das toch geen eiland, er staam stoplichten!
neem de rest maar mee naar Workum, Makkun en omstreken, blijft het lekker rustig op Terscheling, Vlie en Ameland! Kan ik daar naartoe!

Blijf jij maar lekker zeilen, doe ik de pschologische kant.
Wellicht kunnen we eens een goed duo vormen?
Hoewel ik als maat....

efin.
Doe wat je leuk vind!
met of zonder eiland, geniet.

Knuffel,
Jac.

Myra zei

Heb maar een reactie op je stukje van vandaag: moet vreselijk hard lachen, hahaha ;-)

Myra