woensdag 7 mei 2008

duinpannetje

Vandaag dus de eerste zomerse dag in Nederland, maar gisteren lag ik al heerlijk in een duinpannetje op Vlieland, met Boomer aan mijn voeten , heerlijk dutten en schelpjes zoeken.
Pas toen de bagger pijplijn van de Vlielandhaven in werking kwam, met bijbehorende graafmachine ben ik weer aan boord gegaan.
Vandaag met een mooi windje richting sluis gezeild en er vlakbij drooggevallen, nou ja bijna helemaal, de kont van de Wilhelmina ligt nog in het water maar het voorschip ligt op de plaat. De kinderen gingen zelfs zwemmen, terwijl het water volgens mij maximaal 13/14 graden is.
Boomer heeft achter alle zwemmers aangerend en mocht als beloning onder de douche. Ik ben dol op die hond, maar heb een hekel aan een meurend beest in mijn roef, dus hij ruikt nu naar bloemmetjes.
Als het water straks opkomt gaan we nog naar de sluis en blijven daar vannacht, dan heb ik voor de laatste avond nog de optie om Makkum binnen te lopen.

1 opmerking:

Jac. zei

Wat een vreselijke keuzes moet je toch als schipper maken!

Ik heb werkelijk met je te doen, op de eerste zomerdag qua temperatuur dan, in een duinpannetje op Vlie, Boomer die achter de zwemmers aan zit en de keus gaan we nou wel of niet door de sluis?

Moet snel maar eens komen controleren of het echt allemaal zo relaxed is en of het knoflook brood in het Amasterdams koffiehuis nog net zo lekker is....

Geniet van je mooie schip en het prachtige weer, af en toe bijzonder goed gezelschap en niet de vergeten de geur van bloemmetjes in de roef!

Dikke knuffel.
Jac.