zondag 18 mei 2008

fortuna

Goed dat je het zegt Marjon, ik was dus afgelopen week een middagje mee op de Fortuna, het schip waar ons oude maatje Serge op schippert.
Kim was gevraagd het eten en drinken op zich te nemen, en het leek me leuk om haar wat te helpen en tegelijk voor het eerst in lange tijd eens met een ander mee te zeilen. Tot nu toe keek ik wel eens jaloers naar schepen met een stuurhut, natuurlijk alleen bij heel slecht weer, maar nu ik het zelf ervaren heb hoe het is, ben ik blij met mijn open achterdek. Zelfs met slecht weer is het heerlijk om in contact te zijn met de elementen, de zeilervaring is veel intenser. Op de Fortuna ging het zeilen wat langs me heen, geen wind in je haren en geen zicht op het vaantje, alles zo rustig en dat met windkracht 6.
Ook leuk om eens onder Kim te werken, dat was even wennen voor haar, maar we hebben het er goed afgebracht en kregen zelfs een fles berenburg kado van de groep.
Op dit moment ben ik alleen maar heel erg jaloers op de professionele afwasmachine, zo'n ding wil ik ook wel aan boord hebben, heerlijk, je doet er wat vieze spullen in en 2 minuten later komt het er schoon weer uit, jammer dat je het nog zelf moet afdrogen en opruimen, maar hij staat nu wel op mijn verlanglijstje voor de volgende keuken verbouwing.

Geen opmerkingen: