maandag 5 mei 2008

flotters en ploppers

Na een heerlijk weekend zeilen, weer terug naar de werkelijkheid van overlopende toiletten en daardoor volle vuilwatertanks en alle problemen van dien.
Bijna verlang ik terug naar de oude toiletten, deze deden het bijna altijd en als ze het niet deden 2 x per jaar, deed je gewoon de deur een dagje op slot.
Nu loopt het water de gang in en kun je het dus niet negeren, vanmorgen was er al iemand wezen kijken naar de vastzittende vlotter, maar nu is het de hangende plopper die het niet doet.
Vanavond de boel weer zelf aan de praat gekregen, maar er moet wel zo snel mogelijk een einde komen aan deze kinderziektes. Deze week komt Bart aan boord om een wat permanentere oplossing te vinden.
Gelukkig had ik voor die tijd nog even kunnen genieten van het Amsterdams koffiehuis (we liggen op Terschelling) alwaar ze nog steeds weten wat mijn vaste drankje is, dus genoten van een heerlijk kopje verkeerd.
Ondanks de heerlijke geuren aldaar en een mooi uitzicht op de keuken, toch maar zelf gekookt. Op het krijtbord in het dagverblijf stond geschreven dat er vandaag "selbstverflegung"was, en in de koelkast stond alleen een enorme emmer kartoffelsalad.
Van de wokschotel hebben Eep en ik in ieder geval nog rustig kunnen genieten, alleen mijn favoriete soap schoot er bij in en dat terwijl er een grote romance de kop op stak. Morgen kan ik hopenlijk zien hoe het afloopt.

Geen opmerkingen: