donderdag 25 februari 2010

lorelei

Jeetje, alweer een week geleden. De tijd vliegt om, over 6 weken moet alles alweer klaar zijn. En zoals elk jaar word de kluslijst alleen maar langer in plaats van korter. Daarbij stonden de dingen die ik gedaan heb de afgelopen tijd niet eens op die lijst.
Toch de afgelopen dagen niet gewerkt, maar lekker weg geweest. Een reisje op de Rijn, 3 dagen alleen maar kijken naar mooie Duitse dorpen, met prachtige vakwerkhuizen. Het is alsof je 100 jaar of meer terug in de tijd bent. Ben zelfs door de Lorelei geweest, ik dacht altijd dat dat een rivier was, maar het is een dorp langs de Rijn. Er staan daar op een paar kilometer een fiks aantal kastelen, die s’avonds allemaal mooi verlicht zijn.
We kwamen er vlak voor donker aan en voeren door dat mooie dal, met een heerlijk bord eten op schoot, dat door de Filippijnse matrozen was klaargemaakt. Heerlijk om eens een keertje niet te hoeven koken en alleen maar te genieten van het uitzicht. Had altijd gedacht dat ik pas na mijn honderdste verjaardag een reisje langs de Rijn zou maken, en dan met een krakend stemmetje aan iedereen zou vertellen over die goeie oude tijd dat ik nog voer op een tweemaster.

Geen opmerkingen: