zondag 14 februari 2010

kussens

Veel heb ik eigenlijk niet te melden, lig nog steeds ingevroren in Leeuwarden. En net als de rest van Nederland heb ik het wel gehad met die troep, vooral de verkleedpartijen als Boomer uitgelaten moet worden en het geglibber aan dek. Maar ook de roefdeurtjes die niet open kunnen wegens de kou, ben een echt buiten mens en heb het liefst de deuren van s’morgens vroeg tot s’avonds laat wagenwijd open.
Heerlijk zal het zijn om straks weer koffie te drinken op het achterdek.
Ondertussen ben ik hard aan het werk in de werkplaats, met vooral het nieuwe wangen maken voor de blokken. Het essenhout is deze week gehaald en de eerste lading van 5 blokken is uit de lijnolie gehaald en hangt te drogen.
Ook het materiaal voor de nieuwe loopplank is er. En de nieuwe stormfender is bijna klaar, deze grote fender is gevuld met de inhoud van 9 oude kussens, zodat hij aardig wat klappen kan opvangen in geval van nood (lage wal bij Bft 6 en meer).
O ja dat doet me er aan denken dat ik alweer 2 weken geleden alle hoofdkussens heb vervangen voor een betere kwaliteit dan de oude kussens. Hoop dat ze lekker liggen, Roel heeft er ook 1 van gekregen en die is erg tevreden.

Geen opmerkingen: