zondag 28 juni 2009

yoga

Vrijdag een drukke wisseldag. Kim was nog in Stavoren, dus had ik 2 nieuwe schoonmaaksters en niet eens tijd om ze te controleren na afloop. Toen ik rond 8 uur weer aan boord was waren er al een aantal gasten en Ted had ze netjes opgevangen. "Yoga op zee" was het thema van de reis en grappig genoeg kwamen er alleen maar vrouwen mee, samen met de 2 vrouwelijke begeleidsters.
We hadden in de planning om op zaterdag om 9 uur te vertrekken, alleen was ik dat in de drukte van vrijdag vergeten en had me laten insluiten door collega's. Maar na wat herberekenen met wind en getij kwam ik tot de conclusie dat als we om 10 uur vetrokken, nog steeds op de afgesproken tijd op Vlieland zouden zijn. De wind gooide zaterdag nog bijna roet in het eten, want die was maar errug weinig. We hadden net bedacht dat om half 2 het zeil er dan maar af moest, toen er toch nog een leuk windje opstak. Zo kwamen we toch nog onder zeil op de afgesproken tijd aan op Vlie.
Gisteravond in het donker wilden we nog wat Thaise lampions oplaten, maar dat bleek toch nog erg lastig, net teveel wind en een collega aan de overkant in de windrichting, nadat er 2 Thaise lampions brandend in het water terecht kwamen, zijn we er maar mee opgehouden. Als goedmakertje heb ik ze het echte natuurvuurwerk in de haven laten zien. Met een bezem gaf ik een klap op het water in de haven en de zeevonk spatte alle kanten op, prachtig oplichtend water. Een prachtige afsluiting van een mooie dag.

1 opmerking:

Miek zei

Tje het lijkt al wel weer een maand geleden ipv een week ik wil zo weer mee. Heb erg genoten van het hele weekend. Thanks.
Vaar je ook tijdens de sepsail of is dat alleen de spes mea?