woensdag 13 mei 2009

dagtocht

Afgelopen zondag stond er een dagtocht op het programma, en wel van de familie van maatje Ted. Omdat wij zaterdag toch geen gasten hadden kon bijna de hele familie de avond er voor al komen, iets wat erg gezellig was.
Zondag om 11 uur met hoog water zijn we vertrokken, de hele week stond er een flinke bries, maar zondag was de wind op! Gelukkig konden we met de stroom naar het Griend drijven en daar ankeren en lunchen. Na een uurtje zien we tot onze verbazing dat er schepen op zeil tegen de stroom in varen en nog vooruitkomen ook. Nou ja zeg; toch nog wat wind dus. Het ging zo lekker op de terugweg, dat we een uur te vroeg voor de haven waren, dus zijn we overstag gegaan en hebben de pollendam nog maar een keertje uitgezeild. Na een heerlijk stampot buffet met 4 soorten stampot ging iedereen voldaan naar huis. Alleen Ted bleef achter, welliswaar doodmoe van een lange dag met de familie, maar ook erg tevreden over de een geslaagde familiedag.
Deze week staat weer in het kader van schilderen en administratie en gisteren heb ik een rondje Friesland gereden met de auto.
Samen met Kim naar Stavoren om een paar blokjes (katrollen) op te halen van de Dankbaarheid. Kim gaat over 2 weken maten op de Dankbaarheid, maar had het schip nog nooit gezien, nu wel dus. De blokjes hebben we afgeleverd in Terherne waar Roel met een stichting aan het rondvaren is. En als laatste met z'n allen naar Grou om te eten in het theehuis, waar zelfs Maaike nog even langskwam om thee te drinken en chocolade met ijsbonbons te eten.