vrijdag 7 maart 2008

het schiet al op.

Het plafond is bijna klaar , alle schroeven zijn netjes afgedopt. Theo had een behoorlijke hoeveelheid dopjes gedraaid en dacht dat het ruim voldoende was, maar mooi niet, ik moest er vandaag nog een heleboel bijdraaien.
Willemien en Siebe zijn begonnen de gang af te werken en dat lijkt gelijk heel anders, dit weekend maar weer eens foto's maken en plaatsen. Dagen lang is iedereen druk aan het werk met de voorbereidingen die je niet ziet, maar als dan de grote stukken op hun plaats worden gezet, lijkt het ineens snel te gaan. Rob was heel tevreden toen hij vanmiddag aankwam.
Morgen word er gewoon doorgewerkt, Jouke wil zijn laatste plafonnetjes er in maken, en ik ga de beddenplanken schuren, deze worden van het oude vloerhout gemaakt, maar voor 1 plank had ik een uur nodig om te schuren, dus voor morgen heb ik een parketschuurmachine gehuurd en hoop ik de klus in 4 uur te klaren. De afgelopen week heb ik op 1 van de planken proefstukjes gemaakt met verschillende soorten beits en lak, om de juiste antieke kleur te bepalen zodat de bedden er straks mooi uit zien.

1 opmerking:

Unknown zei

Hey, hier weer ff een berichtje van één van 'die meiden'..Ja dat was een geslaagde verrassing he? Ik wordt er weer helemaal vrolijk van als ik er aan denk (grijns) wat heb ik een lol gehad zeg. Allemaal voorpret. Je hebt wel drie keer verbaasd 'hai' tegen Liuwe gezegd! Hihi. Errug leuk. Aanstaande vrijdag zien we elkaar weer he! Het klinkt weer spannend trouwens met alle lampjes enzo, heb je al gebeld? En is het het goede lampje geworden?
Mevrouw de superklusser...tot vrijdag! Liefs en een hele dikke knuffel! Van Marjon