maandag 26 juli 2010

trein

Jeetje, al een stilte van 10 dagen, zie ik. Komkommertijd? net als de gewone media? Het leven en werken gaat gewoon door op het Wad. Gasten, zeilen, havens, het gaat almaar door.
De hele week al last gehad van lawaai in de havens. Al 3 nachten ben ik er uit geweest om er wat van te zeggen, een aantal malen vriendelijk gevraagd, 1 keer aan het schelden geweest, maar de leukste keer was toch wel dat ik langzaam in het zicht van de lawaaischoppers een putsemmer met water ophees, op een bankje klom in mijn pyjama en goed mikkend, de buur gasten op een verfrissende douche trakteerde. Het was gelijk stil, gerechtigheid om half drie s ‘nachts en na een waarschuwing.
Het gevolg van dit alles was wel dat ik aan het eind van de week doodmoe was van het slaapgebrek. Dit weekend eindelijk normaal kunnen slapen. Daarbij ook nog een hele club vriendinnen aan boord, zaterdag prachtig gekruist naar Terschelling, kortom een topweekend, Met heel veel dank aan Maaike. Vanmorgen werd ik wakker gebeld door iemand die vertelde dat er in de haven van Stavoren een trein door de firma de Groot was gereden. Tsjonge wat een ravage en dat pal naast de charterhaven. De Groot is 1 van de oudste en beste watersportwinkels van Nederland en de nieuwe winkel was nog maar een paar jaar open. Wat zullen de schippers daar geschrokken zijn, wat een herrie zal dat gegeven hebben. Alsof de wereld vergaat denk ik.
Volgende week zaterdag ga ik even kijken tijdens het skûtsjesilen.

Geen opmerkingen: