woensdag 7 juli 2010

schiermonnickoog

Nou, het rubberbootje hangt, en ik moet zeggen, het ziet er heel netjes en professioneel uit. Denk dat ik hem zo min mogelijk gebruik, dan blijft hij tenminste mooi ;-)
Zondag was er de gebruikelijke ergernis van het op het laatste moment horen dat je moet opvaren. Gelukkig bleek het alleen maar om hun bagage te gaan, die ze graag in 1 keer wilden uitladen. Verder mochten we ons eigen plan trekken.
De leiding, Jan, Antje en Dagmar waren wel te porren voor Ameland, daar was ik dit jaar nog niet geweest. Het andere schip bleek daar ook al te zijn, grappig toeval.
Vanuit de haven daar begon ik te fantaseren over Schiermonnickoog, maar ja hoe kom je dan weer terug, heen is nooit een probleem, maar terug, tegen de wind en tegen de getijdenklok in is dat is niet handig.
De oplossing is nu het Lauwersmeer. Daar gaan we aan het einde van de dag naartoe, we maken daar een leuk kampvuur op een onbewoond eiland en gaan morgen naar Leeuwarden.
Jan had dat al eens gedaan en vond het een prima plan, als pedagoog verkocht hij het plan dan ook met verve aan de jeugd.
Roel belde vanmorgen al en vroeg of ik hem dan niet kon ophalen met de rubberboot. Dat wil ik wel, maar dan moet ik toch echt eerst een nieuwe aanhangmotor kopen, anders is 3 kwartier varen toch wel erg ver met het 4 pk oude prutteltje.

Geen opmerkingen: