vrijdag 16 juli 2010

nachtzeilen

Ook ik had last van de wind de afgelopen dagen, woensdag dacht ik slim te zijn en van Vlieland naar Workum te zeilen. Vol tuig kruisten we de Vliestroom en het Inschot in. Geweldig ging het en ook de gasten genoten met volle tuigen. Bij de sluis snel even de buienradar gecontroleerd wegens het weeralarm.
Omdat de wind op het IJsselmeer er de brui aan had gegeven, zijn we op de motor naar Workum gevaren en terwijl in het zuiden de eerste dreigende lucht er aan kwam, hebben we nog snel even gezwommen voor het Workummerstrand.
Het plan was om donderdag voor de wind naar Makkum te zeilen, alleen waren de golven op het IJsselmeer behoorlijk hoog, maar dat was geen wonder met windkracht 7 tot 8 af en toe. Uiteindelijk zijn we blijven liggen en is de groep naar Sneek gegaan om daar rond te kijken.
s ’Avonds laat ging de wind eindelijk liggen en na een hele dag in de haven, kreeg ik zo’n zin om naar buiten te gaan. Iedereen was gelijk enthousiast, en 5 minuten later gooiden we los om onder een prachtige sterrenhemel naar Kornwederzand te zeilen.
Het IJsselmeer helemaal voor ons zelf en aan de horizon de lichten van Makkum en Kornwerd, zelfs het schijnsel van de vuurtorens van Texel en Vlieland kwamen boven de dijk uit. Om half 3 meerden we af voor de sluis en kropen moe maar tevreden in bed.

1 opmerking:

Erica zei

Mooi lijkt me dat, kan me voorstellen dat je genoten hebt!!