zondag 4 juli 2010

rubberboot

Vorige week bleef het bijbootje nog net eventjes hangen achter een paal op Vlieland. Nee, nee, niet bij het invaren, maar bij het afdraaien op een achterspringetje om weg te gaan. Een uur later zag ik dat hij voor lijk in zijn davits hing, wat een akelig gezicht.
Het bootje was meegekomen van ons vorige wat kleinere schip en paste toch al niet bij de Wilhelmina, daarvoor was hij te klein, maar nu zag het er helemaal zielig uit.
Vrijdagmiddag dus met zo’n 30 graden hitte in de auto gestapt en naar Akkrum gereden. Terwijl heel Nederland voor de buis zat om 4 uur, heb ik een mooi bootje uitgezocht en geholpen hem van een bloedhete zolder te halen en in de auto te krijgen. Nu ligt hij bovenop de oude boot achter in de auto.
Een prachtige groene rubberboot van extra kwaliteit. 3.30 Meter lang en dat voor een heel mooi prijsje, al zeg ik het zelf. Morgen gaat hij achter het schip en komt tie in de nieuwe davits te hangen, kan bijna niet wachten maar ga vandaag eerst naar mijn zus in Almere om haar nieuwe huis te bewonderen.

3 opmerkingen:

Myra zei

Misschien een troost... ik heb het voetbal vrijdag ook niet gezien... Eigenlijk heb ik alleen de eerste wedstrijd gezien. Wil dan ook perse dinsdagavond gaan kijken.

Zondag ben ik met een Spitsgattertje naar Muiden gevaren en even door naar Pampus, voor de lol. Helaas geen bekenden gezien. Maar wat moet je dan ook als zoutwaterschip helemaal in Muiden ;-)

Harriët zei

Bij mij zit dat anders hoor; doe mijn uiterste best om het allemaal te missen. Zelfs de antivoetbal hyves is me teveel, daar hebben ze het alleen maar over dat voetbal. Probeer zover mogelijk van al die rotzooi vandaan te blijven.

liefs Harriët

Myra zei

Haha, ik herken dat wel een beetje.... ben daarom ook maar naar mijn zusje gegaan. Anders had ik waarschijnlijk nog niet gekeken. Moet toegeven, het was spannend!

Ben benieuwd of je nog op Schier terecht bent gekomen.