zondag 25 april 2010

kunst en ambacht

Het was een erg geslaagde maar ook erg vermoeiende open dag in Leeuwarden. De Wilhelmina was helaas in Harlingen achtergebleven,
We waren pas om half zeven terug vanaf Vlieland en de meeste bruggen houden er om 7 uur mee op. Dus besloten Maaike en ik om gezellig in Harlingen te blijven, lekker eten en bijkletsen. Het was sowieso leuk om een hele dag vriendin Maaike aan boord te hebben als maat.
De gasten hadden geen flauw benul wat hen te wachten stond, omdat de organisatie het zeiltochtje als verrassing had ingepland, maar met haar ietwat schorre stem kreeg ze toch alle gasten aan het werk. Terwijl de gasten achter bleven op Vlieland, voeren wij 10 minuten later de haven weer uit.
Eigenlijk baalde ik een beetje dat we terug gingen naar de wal, met de geweldige weersvooruitzichten had ik veel liever de rest van het weekend doorgebracht op de eilanden, heerlijk wat luieren, fietsen en op een terrasje zitten.
Maar ja, had al gezegd dat ik er zou zijn met de open dag. Gelukkig was ik er niet voor niets, had was aardig druk, de kunstenaars hadden de gangen mooi gemaakt met banieren en bewegwijzering. Heb zelfs nog 2 interviews gegeven voor de plaatselijke radio en tv. Het was een geslaagde dag die we afgesloten met een gezamenlijke borrel en een etentje met een oude dierbare vriend uit Groningen.

Geen opmerkingen: