donderdag 15 april 2010

kabeltje

Toch weer veel gebeurd de afgelopen week, waardoor het schrijven er een beetje bij in geschoten is.
Zo waren er wat perikelen met mijn nieuwe AIS installatie, dat is een GPS volgsysteem, waardoor je met scheepsnaam op een schermpje staat en ook gelijk weet wie er om je heen vaart. Een dure aanschaf waarvoor je een aardige subsidie kunt krijgen. Maandag zelf alle kabels getrokken, na het halve achteronder te hebben gesloopt ; zo’n 4 uur werk.
Dinsdag vertelt de installateur mij dat ze per ongeluk het verkeerde kabeltje hebben meegegeven. Shit, kan de hele boel weer open en ook is de nieuwe kabel dikker en past niet door het gaatje. Ook vertelt meneer mij dat ik een MMSI nummer nodig heb anders kan hij niet programmeren, aanvraagtijd minimaal een week.
Nou en, zie ik je denken, dat geeft toch niet. Maar dat zit zo; pas als alles klaar is krijg ik mijn velbegeerde certificaat, welke ik nodig heb om de subsidie te krijgen, die woensdag voor mij afloopt. Dus in paniek gebeld met het subsidie bureau, alwaar ze tot mijn verbazing eens niet al te erg bureaucratisch waren en gelukkig een week uitstel kreeg.
Vanmiddag kwam de nieuwe groep voor een lang weekend teambuilding en zijn we fijn met een noordoost 5 naar Terschelling gekruist, zonder Boomer!!! Deze was een dagje logeren bij Kim, die gewoon aan het werk is op haar schip. Gisterochtend besloten ze eventjes op het Wad droog te vallen net buiten Harlingen. Ze hadden het allemaal goed geplant, maar toch ging het mis en liggen ze al 3 tijen droog.
Vanavond gaan ze het weer proberen, als dat niet lukt, komt morgen een sleepbedrijf helpen om los te komen zodat ze morgenavond hun gasten kunnen ontvangen en ik Boomer terug kan krijgen.

5 opmerkingen:

Myra zei

Hahaha, kan je die sleepboot voor me filmen ;-))

Myra zei

Sorry Kim... :)

Harriët zei

Gelukkig zijn ze donderdag op vrijdagnacht zelf losgekomen door een anker uit te brengen. Maar boomr krijg ik pas zondagavond terug, snik.

Myra zei

Gelukkig maar.... voor toeschouwers altijd leuk, een sleepboot, maar voor jezelf absoluut niet!

Nog even en Boomer is weer terug!

Anoniem zei

we hebben het allemaal gewoon expres gedaan hoor :P vond het wel gezellig met boomer.... (pff.. het word tijd om zelf een hond te nemen, dan hoef ik niet de hele tijd andere hondje te stelen ;) )