donderdag 17 december 2009

sneeuw

De afgelopen dagen, alle adressen voor de kerstkaartjes met de hand geschreven. De laatste pc lijst is niet over te nemen op mijn nieuwe computer, dat is al de tweede keer sinds ik een pc heb. Dus nu eerst alles met de hand geschreven, bijna 100 kaarten (Myra en Erica mag ik jullie adressen ook?). Maar de kaarten zijn erg mooi geworden, de kop van de Wilhelmina op de voorkant en een mooi gedicht van mezelf op de achterkant.

Zeilen is maar voor heel even
een stukje uit mijn leven.
Wat blijft is eb en vloed
en de mensen die je er ontmoet.


Gisteravond heb ik nog mooie foto’s gemaakt van de Wilhelmina in de sneeuw, maar aangezien mijn camera nog steeds niets te maken wil hebben met mijn pc, kan ik dat niet laten zien. De sneeuw is ondertussen gestegen naar zo’n kleine 20 cm, een prachtig winters plaatje zo van Anton Pieck overgenomen. Verder ben ik bezig met de kerstversiering in het dagverblijf, heb ik mooi zeil besteld voor in de keuken en ben ik al een week aan het piekkeren hoe ik mijn zelfverzonnen lampenkappen moet ophangen en voorzien van een peertje. De lampen die er nu hangen, zijn door aardige mensen aan gord gezwaaid tegen de binnenkant van het gangboord en zien er niet meer uit. Heb nu 3 grote manden gekocht, zonder bodem, waar ik dus zelf een constructie voor moet bedenken en maken. Het denkwerk en de eerste proef is nu achter de rug en nu kan ik ze gaan maken en ophangen

Geen opmerkingen: