vrijdag 25 december 2009

kerstavond

Het is kerstavond en ben de hele avond bezig geweest om de lampen in elkaar te zetten en op te hangen. Dat was toch wat meer werk dan ik dacht, en vooral veel gepuzzel. Maar met het resultaat ben ik erg in mijn nopjes, grof riet en stoere bouten en kettingen. En niet onbelangrijk, veel meer licht dan met de oude lampen, terwijl het er toch gezellig uitziet.
Alle boodschappen zijn vanmorgen in huis gehaald. Morgen komen er 15 gasten logeren voor een super-de-luxe kerst ontbijt, 1 nachtje blijven ze, en behalve de scrambeld eggs staat er ook quiche op het ontbijtmenu. De kerstlichtjes hangen al in het dagverblijf en morgenochtend moet alleen de rotzooi van het lampenhangen opgeruimd worden, dan ben ik klaar om ze te ontvangen.
De hele week was ik al zenuwachtig in verband met het ijs. Na de kerst wil ik wel graag weg, en wat doe je dan als je voortdurend dreigt in te vriezen, dan doe je net als in het vaarseizoen, 3 x daags het weerbericht bekijken en af en toe wat op het ijs gooien om te kijken hoe dik het is. Na lang dubben, besloten de weermannen te geloven dat het echt gaat dooien en dat ik maandag toch echt naar Harlingen kan. Tot nu toe komt er bijna elke dag wel een schip doorheen om de vaargeul open te houden. Al dat brekende ijs maakt wel aardig wat geluid en stelt mij gerust, ik kom heus wel in Harlingen.

Geen opmerkingen: