zaterdag 19 december 2009

Durgerdam

Gisteravond samen met Roel naar een concert was geweest van Jeroen Zijlstra, deze jazz-bleus zanger trad op in de Harmonie, Hij heeft een aantal Cd’s gemaakt met varens onderwerpen, omdat hij ooit visser is geweest vanuit Wieringen. Dit concert ging dan wel niet over varen, maar over zijn jeugd in Wieringen, maar ook onmiskenbaar Zijlstra, geweldig dus. Tot slot kregen we toch nog 1 gouwe ouwe, een akoestisch uitgevoerde, “Durgerdam” zo mooi, zo mooi.
Met de tranen nog in mijn ogen vertrokken Roel en ik naar Lelystad, waar we precies op tijd aankwamen om het roer over te nemen van een containerschip. En zo voeren we het nachtelijke Markermeer over, bijna onder de rook van Durgerdam. In stilte kijkend naar het water, een paar verlichte boeien en de lichtjes van de Randstad. Zacht dreunende motoren en op mijn sokken weggekropen op een zachte bank in het stuurhuis.
Ik heb genoten die nacht, die voor mij eindeloos mocht duren.

Geen opmerkingen: