zaterdag 21 november 2009

kluslijst

Onze werkplaats is zo goed als klaar, we hebben al diverse rondleidingen gegeven en zijn zo trots als een pauw. Eigenlijk wil ik graag een foto plaatsen op het blog met mijn mooie camera, alleen wil hij niet communiceren met mijn pceetje. Daar ben ik al 2 keer mee bezig geweest en aangezien 3 x scheepsrecht is, ga ik het deze week nog een keertje proberen.
Vandaag ben ik er eindelijk toe gekomen om voorzichtig te beginnen met mijn kluslijst. Al bijna 2 maanden was ik bezig alles op te schrijven, meest van die kleine klusjes zoals het controleren en repareren van de reddingsvesten, het maken van een loopplank en verven van de luiken aan de binnenkant, maar ook bouten vervangen voor RVS bouten, nieuwe buitentafels maken en derde handjes op de bakstagen zetten.
Maar eerst heb ik vandaag de drempel van de roef gerepareerd, zodat er geen water meer naar binnen loopt mijn bed in. Het eerste jaar dat ik de Wilhelmina had, was dat ook al een probleem en heb ik een jaar lang gezocht naar het lek. Er is zelfs een gedeelte van het achterdek vervangen, maar dat mocht niet baten.
Uiteindelijk kwam ik er achter dat het kwam door een heel klein scheurtje in de drempel en was het met wat epoxi zo opgelost. Maar door zonlicht word dat bros, en nu na 5 jaar had ik weer een nat voeteneinde. Nu hoop ik dat ik dit voorjaar nieuwe deurtjes en kozijnen krijg, maar tot die tijd wil ik wel graag lekker slapen. Daarom heb ik er nu maar wat bruislijm ingegoten, er verdween aardig wat lijm in dat scheurtje. Lastig is nu wel dat ik in de kou zit, het lijkt me beter om de deur niet dicht te doen voor de lijm droog is.

Geen opmerkingen: