zaterdag 14 november 2009

zwaar transport

Vandaag was het dan zover, nadat Roel al weken voorpret had gehad, gingen we nu zijn metaalwerkplaats ophalen. Met z’n drieën in een vrachtwagentje, met de zeer gewenste laadklep, gingen we vanmorgen op weg. Jeetje wat een verhuizing, 2 grote machines en een heleboel kleinere. En een ongelofelijke hoeveelheid boren, frezen en andere toebehoren. De grootste en zwaarste machine was vooral een aardige klus, zelfs met de meegebrachte pompwagen. Ik zal niet in al te veel details verzanden, we hebben het tenslotte allemaal geklaard, de vrachtwagen helemaal vol, en het gewicht ruim boven de toegestane norm.
Aangekomen in Leeuwarden hebben we het meeste maar in de gang gezet. Zodat we rustig alles konden inrichten en schoonpoetsen, althans dat was de klus van Roel. Als een kind zo blij is tie met zijn nieuwe speeltjes.
Zelf ben ik bezig al mijn spullen die 2 weken geleden uit uit mijn oude opslag zijn gekomen, uit te zoeken. Spullen die ik jaren niet in handen had gehad zoals Kim haar eerste speelpakje, mijn geboorte tegel en allerlei vreemde hobby’s. Heb zelfs dode beestjes op sterk water staan, hagedissen, een kat en een vliegende hond en dergelijke.
Ook kwam ik eindelijk mijn verdwenen strijkijzers tegen, iedere keer als ik ze nodig had waren ze onvindbaar en kocht ik weer een nieuwe, nu heb ik dus 1 nieuwe aan boord en 2 oude in de opslag.
Langzaam komt er orde in en word de stapel die naar de container moet steeds groter. Nog 18 dozen te gaan, ben benieuwd, het voelt af en toe een beetje als Sinterklaas cadeautjes uitpakken.

Geen opmerkingen: