zondag 1 november 2009

inboedel

De klus is geklaard, met hulp van Henk en Kim is de oude opslagplaats leeggehaald. Het was maar een gewone garagebox, maar hij stond wel tot de nok toe vol met scheepsspullen, zeilen, hout en vooral huisraad. Toen ik 7 jaar geleden op de Wilhelmina ging wonen, had ik ook al veel weggedaan, ondertussen is er weer van alles bijgekomen, dozen met boeken, maar ook de spulletjes van Rob z'n laatste huis.
Ook veel dingen die stuk zijn maar wel gerepareerd kunnen worden als ik er ooit de tijd voor heb. En natuurlijk de nodige reserve onderdelen voor het schip en de keukeninventaris.
Onder het motto dat ik toch voor de ruimte betaalde en het niet uitmaakte of er 1 of 100 dozen staan, heb ik het aardig vol gekregen.
Maar ondertussen heb de hele boel al 5 keer verhuisd en dat is toch een aardige klus iedere keer.
De komende weken ga ik nu echt de hele boel sorteren en weggooien/verkopen.
Dat is niet gemakkelijk, aan de meeste dingen zitten herinneringen. Kim merkte het ook al, bij veel dingen die door haar handen kwamen had ze herinneringen en ze kon het niet los laten voor ze dat met iemand gedeeld had.
Van veel dingen weet ik ook nog precies hoeveel het koste en hoe dat voelde in mijn portemonnee.
Al met al gaat het denk ik een aardige strijd worden met mezelf, daarom moet het snel gebeuren, heb tenslotte nu nog spierpijn van deze laatste verhuizing, en dat wil ik nooit weer.

Geen opmerkingen: