woensdag 29 juli 2009

keukenvloer

De keukenvloer in het dagverblijf word al jaren bedekt door linoleum, elke voorjaar word het vervangen, zodat het weer fris de zomer door kan. Ook dit seizoen had ik een mooi blauw met wit blokje uitgezocht.
Alleen bestaat de keuken uit allerlij vreemde hoekjes en is het lastig om het te leggen, het ene jaar lukte dat ook beter dan het andere jaar. Dit jaar lukte het redelijk goed, maar begon het na een paar weken te schuiven, met gevolg dat er voor een stukje ontbrak en in het midden begon te bobbelen en scheuren.
Met andere woorden ik was het zat, met nog 3 dagen te gaan voor de nieuwe groep komt, besloot ik de oude plavuizen ondervloer te verven.
Eerst met ammonia en toen met zuur voorbehandelt, daarna met mijn nieuwe stoomschoonmaker weer schoongemaakt.
De verfhandel was zo lief de primer al voor te kleuren, die zit er nu op. Het resultaat is nu al vele malen beter dan al die jaren linoleum, en de rode (ja echt, hij word rood) zit er nog niet eens overheen.
Vanavond al doe ik de eerste laag en morgen de tweede laag vermengd met antislip.
Het word weer prachtig in de keuken.

Geen opmerkingen: