maandag 2 maart 2009

vakantiegevoel

Het schip is er weer helemaal klaar voor. voor 26 slapers alles opgeruimd en bedden weer in elkaar gezet. Zelfs Ted uit logeren gestuurd omdat we alle hutten nodig hebben de komende 2 dagen. Kim slaapt nog steeds in het matenverblijf, dus die kon gewoon blijven.
De machinekamer is weer als tijdelijke opslag gebruikt en alle boodschappen staan netjes opgeruimd in de keuken.
Verder ben ik vooral aan het nagenieten van de vakantie, de napret is in dit mobiele tijdperk toch wel erg groot, ben voortdurend mijn mail en sms aan het controleren voor berichtjes van mijn mede skiërs, ben gelukkig het vakantie gevoel nog niet kwijt.
Erger nog, heb gisteren met Frans herinneringen opgehaald over mijn Afrika vakantie, 4 jaar geleden. Hij was net thuis van een maand oost Afrika en had foto en verhalen meegenomen.
Ik merk nu dubbel hoe belangrijk het is om een leuke vakantie te hebben. Zal nu nog beter mijn best doen voor mijn gasten.
Voor mij is dat varen toch een beetje gewoon geworden en ik ben vastbesloten er een heel bijzonder jaar van te maken, voor mij en mijn gasten.

Geen opmerkingen: