donderdag 12 maart 2009

Zoutkamp

Het was weer druk, druk, druk, gisteren alle laatste voorbereidingen gedaan om vandaag weg te varen uit Groningen. De havendienst gebeld en vaarwegbeheer Fryslan, omdat je voor april, 24 uur van te voren brugwachters moet bestellen om door Friesland te kunnen varen. Ook nog snel mijn vaarvergunning aangevraagd, daar ik precies 20 centimeter te breed ben voor de Dokkummer Ee en zonder dat papiertje er niet door mag.
De laatste boodschappen aan boord gebracht, en de weer goedgekeurde brandblussers. Zelfs nieuwe t-hirts met het nieuw ontworpen logo besteld.
Eindelijk vanmorgen om 10 uur de trossen los, een nieuw jaar een nieuw begin. De "Alida" kwam gezellig achter ons aan, en gezamenlijk voeren we de hele stad door. Buiten de stad bleken we het zelfde doel te hebben en hebben de hele dag samen op gevaren. Maar 6 uur buiten aan het roer staan is toch wel erg koud, zelfs in overlevingspak. Al met al was ik blij dat we van te voren al besloten hadden te stoppen in Zoutkamp, We hebben wel een uur nodig gehad om weer een beetje warm te worden. Toch maar even met Boomer het dorp in om te kijken of er nog iets verandert is het afgelopen jaar, en wie weet kom je nog oude bekenden tegen, ook altijd leuk.
en ja hoor, nog geen 100 meter gelopen en er stop al een auto midden op de weg, maar wat schets mijn verbazing, geen oude bekende, geen zoutkamper, maar Roel en hond Gismo staan voor mijn neus. Hij deed een rondje boodschappen in Fryland en besloot om even bij mij te kijken en natuurlijk een hapje mee te eten. Mijn humeur die nogal onder de kou te lijden had gehad, was dan ook plotsklaps veel beter. Morgen gaan we weer vrolijk verder.

Geen opmerkingen: