woensdag 27 juni 2012

storingen

Een hele week onderweg en toch maar 3 eilanden aandoen, dat kan met een werkweek van studenten van de kust en zee opleiding uit Leeuwarden.
Dat stilliggen was maar goed ook. Vorige week was de waterkraan in de roef stuk, daar moesten we een nieuwe voor plaatsen, voor het gemak had ik de zelfde kraan gekocht.
Terwijl de studenten op excursie gingen, hadden wij mooi de tijd om dat te doen. Alles zat vast met knelkoppelingen, dat klinkt gemakkelijk maar was toch nog een heel gepruts in het keukenkastje.
In eerste instantie leek alles goed dicht te zitten, maar vlak voor ik naar bed ging zag ik water uit het kastje druppen. Dus toch maar weer wat gereedschap gepakt om de koppelingen aan te draaien, tot mijn schrik werd het probleem alleen maar erger, uiteindelijk met veel tape de boel aan het druppen gekregen in plaats van stromen.
Om 8 uur s’ morgens een loodgieter gebeld omdat er in de wand ook nog zo’n koppeling zat en ik die niet wilde kapotmaken. Na een uurtje was alles weer gefikst.
Maar de blijheid is van korte duur, in de machinekamer is er lekwater op een pompje gedropen, waardoor we kortsluiting hadden. De stroom van het pompje gehaald, waardoor alles weer functioneerde behalve het warme water.
Bij mijn leverancier in Harlingen stopten ze een nieuwe pomp in een doos en zetten ze hem op de veerboot naar Terschelling.
Vanmorgen op Texel kwam een aardige monteur hem aansluiten. Alles weer in orde, morgen zelfs een vrije dag over om van te genieten.

Geen opmerkingen: