zaterdag 16 juni 2012

mannschaft

De gasten (16 mannen) van de afgelopen week hadden slechte ervaring met de keukenuitrusting van het laatste schip dat ze hadden gecharterd.
Het gevolg was dat ze een ongelofelijke hoeveelheid keukenspullen meenamen, je wit het niet weten; pannen, koksmessen, borden, bestek, keuken machines, warmhoudplaten eigen tap installatie voor 2 soorten bier en nog veel meer.
Maar ook alvast een heel week menu met lunch en 2 gangendiner, dit alles een restaurant waardig. Aan het einde van de week ben ik minstens 2 kilo aangekomen, dat terwijl ik zomers altijd afval door het niet altijd gezond eten bij de gasten.
Je hoort het al, na wat eerste ergernis over het weinige vertrouwen in mijn keuken, werd het toch een topweek, met heel veel zeilen, kruizen en lekker eten.
Wel had ik net zo goed naar Lutjebroek kunnen zeilen, de mannen waren niet van boord te branden, 1 is in Enkhuizen gaan wandelen en in Lemmer ging er 1 van boord om sigaretten te kopen.
Vrijdag werden Ruud en ik ook nog door alle mannen toegezongen ten afscheid. Over 2 jaar ist der mannschaft wieder dabei.

Geen opmerkingen: