dinsdag 31 januari 2012

koorts

Heb ik eindelijk een vakantie geboekt, dreigen ze met een elfstedentocht.
Toen ik 3 jaar geleden in Leeuwarden terecht kwam, hoopte ik daar al op, lijkt me zo leuk om mee te maken. Helemaal omdat de Wilhelmina aan de route ligt. Dan kan ik alle bedden vullen met slapers en om 4 uur s’nachts beginnen met het ontbijt.
Daarna koek en sopie verkopen aan dek en een hoempa orkest op de wal, Om 6uur s’morgens is de start. Om 10 uur gaan de laatsten van start en kun je zelf met de auto langs de route kijken. Eigenlijk hoop ik dat het niet doorgaat, lijkt me vreselijk terwijl ik in Egypte zit en de tocht der tochten voor het eerst in 15 jaar word geschaatst.
In 1995, zat ik op de zeevaartschool in Enkhuizen en konden we in de pauzes naar de TV kijken. We waren bijna niet meer in het klaslokaal te krijgen.
In 1997 zat ik om 5.30 al voor de TV en heb de hele dag genoten van de elfstedenkoorts. In 2012 komt de Wilhelmina op de TV en ben ik er niet ☹ Als tie doorgaat tenminste ☺

Geen opmerkingen: