zaterdag 18 december 2010

winterwelvaart

Nou, we drijven weer en het ziet er naar uit dat we droog zijn.
Kim en Chiel waren er al om 8 uur om te kijken hoe het dok vol stroomde met water. Even was er paniek bij de buren, zij bleven nog wat langer in het dok, maar moesten dus ook drijven om ons er uit te laten. Halverwege ging hun alarm af en bleek er water in het schip te lopen, het waterpompen in het dok werd gelijk gestopt en snel werd er een stukje hout in het gat geslagen. Daarna konden we weer verder en een uurtje later voeren we terug naar Nieko.
Kim en ik maakten ons klaar om naar Amsterdam te gaan, waar ik via een veiling een wellness hotel had geboekt, lekker met ons tweetjes genieten was het idee. Net toen ik het Miepje in programmeerde met het adres, belde het hotel met de vraag of we echt wel kwamen? Blijkt dat er 20 cm sneeuw is gevallen en de Randstad een verkeers infarct heeft.
De datum konden we kosteloos verzetten en na controle van de buienradar, zijn we maar naar Groningen gereden. Beetje schoppen, wandelen over de kade bij de winterwelvaart, koffie drinken bij een collega en heerlijk eten bij de beste Mexicaan van de stad.
Toch nog een leuke dag gehad met z’n tweetjes.

1 opmerking:

Erica zei

Ja, het is hier echt winters, wij hebben in Heemstede zo'n 15 cm sneeuw, gok ik.... En ik begrijp dat er vannacht nog wat bijkomt. Het is wel een heel winters gezicht! Maar ik kan me voorstellen dat het misschien niet handig was om helemaal uit het Noorden deze sneeuw op te zoeken.

Groetjes,

Erica