donderdag 23 september 2010

school

Via de lagere en middelbare landbouwschool kwam ik uiteindelijk terecht bij de zeevaartschool. Vooral op de middelbare landbouwschool heb ik een geweldige tijd gehad. Je bent tenslotte jong en de wereld ligt nog voor je open. Als iemand mij toen had verteld, wat ik nu uiteindelijk doe, had ik hem niet geloofd.
Toen ik pas aan het varen was, kwam er ieder jaar een volleybalclubje meezeilen en al snel kwam ik er achter dat er een leraar bij zat van mijn oude school, leuk om iedere keer weer herinneringen op te halen aan die goeie oude tijd.
Henk vond het varen zo leuk dat hij al snel met een schoolkamp op de proppen kwam. In de loop der jaren is er zoveel veranderd dat het niet mijn school meer is, maar leuk blijft het wel.
De leraren en leerlingen zijn erg aardig, het weer gedraagt zich eindelijk eens een keertje normaal. En het eten is heerlijk, heb me gisteren bijna ongans gegeten in witlof met ham en kaas uit de oven, heerlijk. Vandaag staat er Mexicaans op het menu, ben benieuwd.
Door al dat heerlijke eten en het rustige weer, heb ik een top weekje. Niet in de laatste plaats omdat ik zondag avond lekker ontspannen uit de sauna kwam, samen met Maaike die het hele natte weekend mee had geholpen om Henny nog beter in te werken. Nu maar hopen dat het nog een maandje zo blijft.

Geen opmerkingen: