zondag 29 augustus 2010

maten en piraten

Een vreemd weekend gehad, de groep kwam uit Oostenrijk en speelde historische gebeurtenissen na. Omdat ze dit keer op een zeilschip zaten, hadden ze besloten een piraten spel te spelen. 21 Volwassenen en kinderen kwamen in piraten outfit aan boord en speelden het hele weekend hun rol met verve.
Vrijdagavond zijn we gelijk naar Kornwederzand gezeild om het spel rustig te kunnen spelen.
Jammer dat het daar zo druk was omdat de 24 uursrace aan de gang was. Daar deden 730 schepen aan mee, waarvan een gedeelte door de sluis moest. Zo kwam zelfs de beroemde Roy Heiner nog voorbij. Ik kende hem alleen maar van foto’s en nu kwam hij zomaar langszij.
Zaterdag fijn op het IJsselmeer gezeild met af en toe wat buien. Dit weekend was Henny mee als maat, ik kende haar alleen maar via de telefoon, en gelukkig was ze in het echt ook zo leuk.
De komende week gaat Andras mee, deze jongeman ken ik ook niet, maar klonk ook erg leuk aan de telefoon. In de loop van de week moet ik beslissen wie de rest van het seizoen meegaat op de Wilhelmina.
Ben zo blij en opgelucht dat het maten probleem opgelost is. Een leuke maat aan boord is toch wel heel belangrijk merk ik. Ik word er weer een blije schipper van.

Geen opmerkingen: