dinsdag 24 augustus 2010

storingen

Het weer bestaat de laatste dagen alleen maar uit storingen. Dus veel wind en in buien nog meer wind.
Maandag kwam de groep wat laat aan en zijn we snel op de motor naar Makkum gevaren. Voor de sluis was het lekker rustig, maar na de sluis was het dus lager wal, veel golven en lekker rollen naar Makkum.
Vlak voor de haveningang raakte ik nog net een klein boeitje die de ondiepte markeert, maar door de golven heb ik er niet te veel aandacht aangeschonken. Blijk ik dat ding meegenomen heb aan het zwaard. Tijdens het afmeren, ging hij vanzelf weer los en bleef hij achter het schip liggen, met betonblok en al.
Morgen komt er een boot van Rijkswaterstaat om hem weer op zijn plaats te leggen. Vandaag stonden er buien op het programma tot 9 Bft daarom besloten we maar in de haven te blijven. Pas om 17.00 uur verscheen er een gitzwarte lucht en kwam er onweer met veel wind en heel veel regen.
Een uur later viel de walstroom er uit en was ook niet meer aan de praat te krijgen. Eerst alle landkabels nagekeken, de hutten gecontroleerd enzo, maar niets gevonden. Na een uurtje nog maar eens gekeken en toen zag ik het wel! De slagregen was bij de droger naar binnen gekomen en dwars door een kabeldoos gelopen. Het doosje open geschroefd om te laten drogen en alles deed het weer.
Toch fijn dat ik dit soort storingen wel zelf kan verhelpen, nu nog het weer, als ik lang genoeg wacht, dan word dat vanzelf weer beter.

Geen opmerkingen: