dinsdag 1 juni 2010

herrie

Eindelijk lijkt het zomer te worden, alleen heb ik het nog nooit meegemaakt dat de wind zo lang in het noorden blijft zitten. Vandaag stond er maar een kleine 2 Bft en met de juiste stroming kwamen we goed vooruit. Pas in de Vliesloot zakte het af naar 0,3 knopen, dat betekent zo’n 20 minuten naar de volgende boei. Aangezien we vanaf Terschelling kwamen was dat helemaal niet erg.
Gisteravond heb ik voor het eerst in lange tijd bij de buren mogen opspelen wegens lawaaioverlast. Ik had keurig gewacht tot kwart over elf en ben toen naar de betreffende collega gegaan, die was natuurlijk niet thuis en nam ook zijn telefoon niet op. Toen de groep zelf er kordaat op aangesproken, met kloppend hart, dat wel, je weet immers maar nooit waar je op afstapt.
Gelukkig was ik overtuigend genoeg in mijn rol als boze schipper en het werd gelijk stil, pfft, een pak van mijn hart en de andere ook lawaaiiege buren waren gelijk stil. Mijn eigen gasten en buren waren maar wat blij met mijn actie en iedereen kon rustig naar bed.

Geen opmerkingen: