zaterdag 5 juni 2010

fokje

Vanmorgen heerlijk wakker geworden in Warten, eindelijk een echt vrij weekend. Niet aan boord van de Wilhelmina, zodat er dan ook niet geklust kan worden.
Het enige waar ik over na moet denken, is de nieuwe fok. Woensdag was hij klaar en de zeilmaker bracht hem in Kornwederzand aan boord. Een half uur later was hij aangeslagen en voeren we halve wind naar Stavoren, het zag er prachtig uit, alleen leek hij wat klein.
Vrijdag hebben Roel en ik samen met de zeilmaker er naar gekeken, en alles nagemeten. Helaas had ik gelijk, hij was te klein, vergroten wil met liggende banen niet. Dus heb ik nu de keus om een fikse korting te krijgen, of weer een nieuwe laten maken. Als kleine ondernemer, heb ik best wel moeite met het feit dat de zeilmaker nu met een grote strop zit, daarbij mag ik hem graag. Maar toch kies ik er nu voor om een nieuwe te laten maken.
De Wilhelmina zeilt sinds vorig jaar als een tierelier, waardoor de lol in het zeilen steeds groter word. Daarbij doe ik dit jaar weer mee aan de Brandaris race en wil ik eindelijk eens zien wat al dat werk en inspanning nu heeft opgeleverd in het klassement.
Maar nu gaan we eerst genieten, een onbewoond eilandje zoeken en vanavond de BBQ aan steken.

2 opmerkingen:

Myra zei

Lullig van die fok, voor de zeilmaker. Kan me dat wel voorstellen... Misschien kan hij 'm ooit nog voor een ander schip gebruiken....

Hoop dat ik het fokje het laatste weekend van de Oerol met eigen ogen kan zien!

Groetjes

Harriët zei

Hoop dat tie op tijd klaar is. Het duurt 2 tot 3 weken.