maandag 17 mei 2010

koffie

De HT race was heerlijk rustig, tenminste wat het weer betreft. Onze mannen roeiploeg werd vijfde en kreeg een beker mee naar huis. De vrouwenploeg werd dertiende, maar de feestelijkheden waar er niet minder om. Vrijdag was de race, waardoor we zaterdag een vrije dag hadden. Heerlijk, dacht ik, geen klusjes, niet schilderen, lekker niets doen.
Dat lukte redelijk, ware het niet dat een kapotte wc een uurtje in beslag nam, jammer dat hij na dat uurtje nog steeds niet werkte. Daarna heerlijk op het strand gelopen en bij het Amsterdams koffiehuis gegeten. Al met al een fijne vrije dag.
Vanmorgen dus eerst maar de monteur gebeld, die verzuchte “het charterseizoen is zeker weer begonnen”. Hij vond een scheurtje in de afvoer leiding en nu werkt alles weer. Wat ben ik blij met 3 toiletten die allemaal hun eigen pomp hebben, als er 1 stuk gaat, heb ik nog 2 over en dat is erg handig.
Ook vandaag was het bijna een vrije dag. De groep werd om 10 uur verwacht, dus was ik om 7 uur opgestaan om van alles te regelen en om op tijd met de koffie klaar te zitten. Om 10 uur zat ik dus nog nahijgend aan de koffie, maar al met al nog geen groep. Einde van de ochtend kreeg ik bericht dat ze om half 1 zouden arriveren.
Half 3 waren ze er eindelijk en ze snakten naar een bakje koffie, die snel vers gezet werd. Na de kennismaking en het praatje bleef er alleen nog maar tijd over om naar Makkum te zeilen (mag nog steeds niet in het donker varen).
Morgen zien we wel waar we heen varen, eerst alle leraren en de collega waar ik mee samen vaar bij elkaar zetten voor overleg.

Geen opmerkingen: