vrijdag 21 mei 2010

bruinvis!

 

Heerlijk gezeild op het IJsselmeer. Ik ben gek op het Wad en een echte Wadzeiler, maar af en toe is het fijn om op het IJsselmeer te zeilen. Zonder haast overstag gaan is een ongehoorde luxe. De scholieren waren aanstekelijk fanatiek en we zijn dan ook de hele week aan het kruizen geweest. Alle zeilen er bij en zelfs het stagzeil uit de berging gehaald.
Vanmorgen waren we dan ook in nog geen half uur van Breezandijk naar Kornwederzand gezeild. Jammer dat er door de noordenwind na de sluis niet meer gezeild kon worden. De scholieren vonden het dit keer niet erg geloof ik, het was rijkelijk laat geworden gisteren bij het kampvuur.
Ondertussen hoorde ik op de marifoon iemand iets zeggen over een bruinvis, jammer dacht ik, die zit natuurlijk in de Vliestroom tussen de eilanden. Maar nog geen 10 minuten nadat we in Harlingen hadden afgemeerd, hoor ik 1 van onze gasten iets roepen over een vis, en ja hoor, daar zwemt hij, een echte bruinvis, midden in de haven, ter hoogte van de Wilhelmina. Na 5 minuten kijken, toch maar mijn kamera gehaald en geprobeerd een foto te maken.
Wat een prachtig beest, heb er een vol half uur van kunnen genieten. Het is minstens 15 jaar geleden dat ik er eentje had gezien.
Posted by Picasa

1 opmerking:

Myra zei

Wat gaaf!! Hoop er ooit ook nog eens te zien in de Waddenzee.

Groetjes,
Myra