maandag 14 september 2009

maatjes

De reparatie van het grootzeil is gelukkig bijna onzichtbaar. Het is mij nu wel duidelijk dat er iets mis was met een reefknutteltouwtje die verkeerd vastgemaakt was. Dat is fijn, want dat betekend ook dat er verder niets mis is met het zeil en dat het nog een paar jaar mee kan.
Een nieuw zeil is een behoorlijk grote investering en dat stel ik toch graag nog een paar jaar uit.
Dit weekend hadden we ook een matenwissel, Ted ging een weekend met zijn oude schip de "Spes Mea" mee ik kreeg de maat van de Spes. Gelukkig is dat iemand die ik al veel langer ken en Ted deed ons beiden een plezier met de ruil.
Marjon was er dus, en ze viel erg in de smaak bij de heren ict ers. En wat is de wereld toch klein, 1 van onze gasten is bevriend met een oude vriend van mij en Rob, dat is toch wel leuk zo'n ontmoeting.
Zaterdag was het naar Terschelling, tegen de stroom en tegen de wind, 7 uur zeilen. Zondag waren we in no time terug met Bft 6 en alles mee. Marjon deed goed haar best en bleef zaterdagavond dan ook erg lang bij de heren hangen, waar ze ook nog eens gezelschap kreeg van dochter Kim, waar we gezellig bij langszij kwamen.
Zelf was ik na 7 uur zeilen en een lekker maaltje een beetje op, en ben dan ook maar vroeg in mijn bed gekropen.

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Harriët!

Ik wil je langs deze weg nogmaals danken voor je gastvrijheid aan boord van je goed uitgeruste en prachtig verbouwde schip! Ik weet zeker dat ik namens mijn collega's kan spreken als ik zeg dat we een fantastisch weekend hebben gehad. Zelf kan ik momenteel nog prima voelen dat ik niet heb stilgezeten dit weekend, en doe verwoede pogingen om het eelt met mijn toetsenbord van mijn handpalmen te schrapen ;-)

Ik hoop ook dat Marjon de overvloed aan aandacht van bepaalde collega's op gepaste manier heeft kunnen verwerken ;-)

En voor de gein hier de route die we gevaren hebben (met dank aan de tracker van Rik):

http://gpsed.com

Zeilersgroet!
Erik.