donderdag 10 september 2009

klusruimte


Na dagen met veel wind, eindelijk eens wat minder wind. Meestal is er dan weer te weinig, maar deze week was het met 4 tot 5 Bft helemaal goed, perfect zeilweer.
Vooral gisteren naar Ameland, bijna helemaal voor het lapje, het was zo warm dat ik alleen in een hempje aan het roer stond.
Ook s'avonds was het nog heel gezellig buurten bij een collega die ik al veel te lang niet gezien had. Toen ik Boomer later die avond nog even uitliet was het Wad zo vreselijk mooi met een prachtige maan erboven, dat ik er stil van werd, zoveel geluk, zo mooi.
Vandaag alweer terug in Harlingen en alles zoveel mogelijk klaargemaakt voor komend weekend.
Het grootzeil opgehaald bij de zeilmaker en aan dek getakeld. Morgen slaat Ted hem aan, zodat ik eens een dagje naar mijn moeder kan, die ik ook al veel te lang niet gezien heb.
Maar vanmiddag ook nog even naar Leeuwarden geweest, sinds deze week zijn Roel en ik de trotse huurders van een praktijklokaal in een school.
Mijn oude opslagruimte was eigenlijk veel te klein en deze is veel groter. En ook Roel zocht ruimte voor zijn spullen. Nu delen we samen dit praktijklokaal en hebben we ook nog plaats over om te klussen. Dat betekent dus wel dat ik deze winter grotendeels in Leeuwarden ga liggen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Harriët,

Ik zag een stukje van jouw blog waarin je schrijft dat je een klusruimte hebt gevonden in een school. Ikzelf ben naarstig op zoek naar eenzelfde plek voor de bouw van mijn zeiljacht van 8m. Jullie hebben het zoekproces al eens doorgelopen, dus kom ik graag in contact met jullie voor suggesties in Leeuwarden. Misschien hebben jullie in dat enorme lokaal zelfs wel ruimte over voor een medehuurder.

Groet Michael
Leeuwarden